keskiviikko 23. maaliskuuta 2016

Takaisin Las Palmasiin

10.3.16

10.3 klo 5.50 oli startti Santa Cruzissa. Koneella ajaen pois satama-alueelta ja klo 6.10 purjeet ylös. Emme tietoisesti avanneet purjeita kokonaan, koska täällä tuulet muuttuvat nopeasti ja olimmehan menossa kohti Teneriffan pohjoista syöksyvirtausta.
Seuraavan kerran koskimme ruoriin sekä purjeisiin klo 13.40. Olimme edenneet 49 nm kryssimällä vastatuuleen koskematta mihinkään. Aika leppoisaa vaikka tuulta oli välillä 11-15,2 m/s (usemmiten kuitenkin hieman yli 11 m/s).
Saimme paikan Las Palmasista halutusta 10-laiturista (pontoon L) tapahtumien keskipisteestä. Kävi meillä pojilla melkoinen tuuri.
11.3 Puerto Mogan
Vuokrasimme (romu) auton ja kävimme Puerto Moganissa tapaamassa tuttujamme Seppoa ja Miaa. Osasivat jo odottaa meitä. Jämähdimme ravintolaan vaihtamaan kuulumisia sekä syömään. Iltasella ajelin miehistön Rheyaan ja kävimme nukkumaan. Pakkaaminen jätettiin suosiolla aamuksi.
11.3 aamusta tein voikkulit miehille matkaeväiksi ja pakkasin miehet autoon. Olimme hyvissä ajoin lentokentällä.
Marko ja Janne Olivat todella mukavaa seuraa ajella Kanarian eri saarille. Saimme kaikki lisää kokemusta ja kohtaamamme 3 valasta (Comera-Miguel välillä) jätti meille pysyvän muiston.
"Vain purjehdus on tärkeää".
Aika suora veto. Kuva ajojäljestämme (track)
Santa Cruz. (Kuva marraskuulta -15)
Matka Santa Cruz -Las Palmas 55,0 nm.
Aika paljon laivoja. Osa on ankkurissa mutta osa LIIKKUU! Täytyi vain pujotella välistä.
Las Palmasin satamakartta. Pääsimme keskelle tapahtumia.